Academy kalender

« November - 2017 »
M D W D V Z Z
 
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
28
29
30
 

John Greijmans

Van Boetzelaerlaan 88  
2581 AM Den Haag Neem contact op »
T: 06 - 53231921 Bekijk de website »

Wie is John Greijmans?

John Greijmans is zelfstandig ondernemer en management consultant. Na zijn studie economie en postdoctorale opleiding tot Certified Management Accountant, heeft hij 25 jaar gewerkt bij diverse ondernemingen, waaronder TNT en Geodis. Hij heeft management functies uitgeoefend op het gebied van financiën, informatiesystemen, logistiek en business ontwikkeling. Hij is tevens actief geweest als projectmanager en heeft een brede ervaring op het gebied van change management en in het leiden van acquisitietrajecten. John Greijmans schrijft regelmatig weblogs op www.johngreijmans.com en werkt aan een publicatie over de managementmethoden en -technieken die hij heeft toegepast en ontwikkeld.

Wat kan John Greijmans voor u betekenen?

John Greijmans heeft een propositie ontwikkeld om u te helpen uw financiële resultaten te verbeteren, door logistieke uitgangspunten toe te passen op het verbeteren van uw bedrijfsprocessen. Met andere woorden, hoe krijgt u op een consistente manier, de  juiste goederen, diensten of informatie, in de juiste hoeveelheid, op de juiste plaats, op de juiste tijd, in de gewenste kwaliteit tegen acceptabele kosten en de gewenste prijs.

 De uitgangspunten van de door John Greijmans ontwikkelde methode is om zoveel mogelijk te gebruiken wat al in uw organisatie aanwezig is, en de omvang en kosten van de daadwerkelijke aanpak aan te passen aan de aard van de problematiek. De verbetermethode bestaat uit drie stappen.

Doelstellingen

  • Heeft u uw (financiële) doelstellingen al geformuleerd, dan vormen die het uitgangspunt voor de volgende stap.
  • Zijn doelstellingen niet aanwezig of onvolledig, dan worden ze geformuleerd en vastgesteld tijdens een korte workshop.

Managementinformatie

  • Als uw managementrapportage aansluit om te beoordelen of uw doelstellingen (kunnen worden gehaal, dan vorm die het uitgangspunt voor de volgende stap.
  • Sluit de managementinformatie niet of niet volledig aan op uw doelstellingen, dan wordt deze, in nauw overleg met u, opnieuw ontworpen en samengesteld.

Analyse en Verbetering

Lopen doelstellingen en realisatie uiteen, dan wordt een analyse- en verbeterproces gestart. Afhankelijk van de aard van de problematiek kan worden volstaan met een quick scan, of wordt overgegaan tot een meer gedetailleerde aanpak.

  • Quick Scan: (1) Procesdiagram (ideale situatie), inclusief doel, performance indicatoren en risicoanalyse (2) Plan van aanpak voor verbetering
  • Uitgebreid onderzoek- en verbeterproject op basis van de veel gebruikte Lean Six Sigma methodologie.

Actueel